Sunday 20 April 2014

Pengalaman NGERI Dengan Energizing Soy Protein Shaklee

Lama dah hati ni dok teringin nak menginaikan rambut. Bukan la sebab rambut ni banyak uban (mak saya selalu inai rambut sebab uban), tapi saje-je...Geram tengok inai serbuk yang beli kat Mekah aritu... Dengan baunya yang sungguh menggoda, lagi la teringin. Dok la bg hint kat en asben lama dah, nak mintak tolong dia bubuhkan kat rambut, tapi sampai ke sudah xde tindakan huhuhu

So petang semalam, dalam pkul 2pm lebih, masa en asben dan anak-anak tidur petang, saya  pun memulakan projek menginai rambut...Rupanya tak susah pun...Saya bancuh inai ni sedang-sedang jela, tak pekat sangat n tak cair sangat. 3 sudu kecik inai serbuk, campur dengan 1 scoop susu Energizing Soy Protein Shaklee dan air secukupnya...Energizing Soy Protein Shaklee campur dalam bancuhan inai??? Selamat ke? InshaAllah selamat, lagipun nak risau pe, bukannya campur racun pun kan....Lagipun Energizing Soy Protein Shaklee ni kan memang selamat untuk penggunaan luar dan dalam....

Lepas tu, saya pun tepek jela kat rambut, ikut sesuka ati saya. Agak-agak sekata la...Cermin memang tak tengok sebab kalo ada cermin pun, bukannya nampak sebab saya bukak cermin mata masa dok tepek inai kat rambut. Kalo tak bukak cermin mata kang, tak pasal plak cermin mata ku penuh inai...dah lain plak citernya....Cukup-cukup je bancuhan inai tu. Lepas dah habis tepek, saya g pula cari shower cap yang ku dok kidnap tiap kali g hotel, untuk pakai supaya tak kena tempat lain.

Maka duduk la saya mengupdate blog sementara nak tunggu inai sebati kat rambut. Time ni, rasa best sangat. Walaupun saya pakai shower cap, kira rambut memang terperap kan, tapi langsung tak rasa panas atau rimas. Kulit kepala rasa sejuk je. Memang best la...Plan asal nak pakai sejam je, alih-alih jadi 2 jam plak sebab 1 jam update blog, satu jam lagi dok cuci rumah (read : vakum, mop & cuci tandas). Siap semua keje, so masa untuk cuci rambut. Sekali, bukak shower........tak de pulak air keluar....Cuak sey....Takkan tak de air plak huhuhu...Haru la kan...

Test pulak bukak air paip.....Lega...Nasib ada air tangki...Plan asal nak tembak rambut dengan air shower, so mudah la sikit tanggal kerak-kerak inai, tapi bila air x de, kira cincai jela...Air paip pun jadi la...

So saya pun cuci la rambut...memula cuci dengan air, bagi tanggal semua kerak-kerak...Kendian saya shampoo pulak rambut dengan Purifying Shampoo Prosante Shaklee....saya tonyoh-tonyoh gak la rambut sebab nampak macam ada kerak-kerak inai lagi yang tertinggal. Lepas tu, saya bilas bagi semua shampoo hilang. Last sekali saya tepek pula Lightweight Conditioner Prosante Shaklee dan biarkan dalam 5 minit macam tu. Cukup masa, saya pun bilas la rambut dan pastikan semua kerak inai tanggal dan rambut bersih sebersihnya. Lembut giler la rambut lepas tu...

Siap mandi semua, gatal la nak cek rambut ni...Adakah warna rambut saya bertukar jadi oren/merah macam inai yang kita pkai dok pakai kat jari tu kan..Belek punya belek, tak de beza pun rupanya hahahaha.....

Tapi, pagi tadi rasa tak puas hati..Sebab bila sendiri tengok kat cermin, dengan disuluh cahaya dari luar, nampak macam ada sikit la kaler oren kat rambut...Tapi xde la obvious macam orang yang kaler rambut guna pewarna rambut kat saloon tu kan...So saya pun suh en asben cek dan suluh guna lampu henpon kuikuikui...Tapi, yang saya dapat hanyalah...."Tak de pape beza pun...sama je....Cuma rambut nampak berkilat lebih la.." huhuhu...Jadila, atlis ada la jugak perubahan walaupun sikit hihihi...Tapi yang saya paling suka, bau inai tu masih lagi melekat kat rambut ni..Saya memang suka bau inai...

So apakah pengalaman ngeri saya dengan Energizing Soy Protein Shaklee ni?? Tak de apa pun, pengalaman yang best adalah sebab secara tak langsung Energizing Soy Protein Shaklee turut menyumbang kepada rambut saya yang lebih sihat dan cantik dengan gabungan inai dan shampoo rangkaian Prosante Shaklee...

Apa kata anda cuba pula sendiri...Memang sangat puas hati...Malah selamat juga untuk diri anda dan kandungan anda...≧◉◡◉≦ Bagi yang gemar warnakan rambut, boleh la cuba ni, atlis dapat la juga puaskan hati yang terpaksa menahan perasaan dari mewarna rambut akibat mengandung.....Jangan lupa ye....

p/s : takde gambar nak tunjuk sebab tak amik gambar huhuhu

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tertekan dengan kenaikan harga barang dan kos sara hidup? Apa kata anda sertai kami untuk menjana pendapatan secara sambilan, tanpa modal yang besar. Hubungi saya untuk mengetahuinya dengan lebih lanjut....

jana income dengan keahlian shaklee

No comments:

Post a Comment